Van harte welkom bij de huisartsen van Filmwijk. U kunt bij ons team terecht met al uw medische vragen en klachten. Op maandag tot en met vrijdag zijn wij de gehele dag, van 08.00 tot 17.00 uur, telefonisch bereikbaar voor u.

 
Daarnaast kunt u 24 uur per dag snel en gemakkelijk vanuit huis uw gezondheidszaken regelen via internet.
Wilt u een afspraak maken met de huisarts of meer weten over praktische zaken, zoals het inleveren van uw urine? Of wilt u de verbeterplannen inzien naar aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek? Maak een keuze uit de onderwerpen in het menu aan de rechterkant.

 

Wanneer kunt u naar de huisarts in Filmwijk?

Maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur

 

Contactgegevens huisartsenpraktijk Filmwijk

Telefoonnummer (036) – 54 54 341
Telefoonnummer spoedgevallen overdag (036) – 54 54 344

 

Spoedpost Almere

Buiten openingstijden van het gezondheidscentrum kunt u voor spoedeisende medische hulp en spoedrecepten contact opnemen met Spoedpost Almere en dienstapotheek De Brug.

 

Meer informatie

Wilt u meer weten over huisartsenzorg bij Zorggroep Almere? U vindt hier meer informatie.

 

Klantervaringsonderzoek in gezondheidscentrum Filmwijk

Wij vinden het belangrijk dat we weten hoe tevreden u als cliënt bent over ons en over onze zorg. Daarom doen we klantervaringsonderzoek. Naar aanleiding van het vorige klantervaringsonderzoek zijn de volgende verbeteringen doorgevoerd:
• in verschillende media hebben we uitleg gegeven over wat triage is;
• we hebben de telefonische bereikbaarheid sterk verbeterd;
• de artsen geven de wachttijd in de wachtkamer aan op de beeldschermen.

In gezondheidscentrum Filmwijk loopt sinds 2017 een klantervaringsonderzoek via Qualizorg. Patiënten die op het spreekuur bij de huisarts zijn geweest en van wie het email adres bekend is, krijgen een uitnodiging om mee te doen aan een online vragenlijst.

Wij waarderen het zeer dat u met velen hebt meegedaan aan dit klantervaringsonderzoek. En we hopen dat u blijft mee doen. U krijgt hiervoor maximaal één keer per jaar een uitnodiging. De uitkomsten gebruiken we om te zien waar u kritisch over bent, waar u juist tevreden over bent, en waar we op kunnen verbeteren.

In 2017 verstuurden we aan 1794 patiënten een uitnodiging om mee te doen aan het klantervaringsonderzoek. Hiervan vulden 364 (20%) patiënten de vragenlijst in. Het algemene rapportcijfer is 8,1.
Dit cijfer laat zien dat u heel tevreden bent over de assistentes en de huisartsen.

Uit de uitkomsten blijkt ook dat u kritisch bent over de toegankelijkheid van de praktijk. U wilt vooral binnen 24 uur terecht kunnen als u dat nodig vindt en op korte termijn terecht kunnen.

Verbeteracties:

  • Door herinrichten van de spreekuren hopen we op in de loop van het jaar de toegankelijkheid te verbeteren.
  • Verbeteren van de communicatie over wanneer u bij de huisarts terecht kunt.