Wat is het adres en het telefoonnummer van apotheek De Notekraker?
Het adres is Wim Kanplein 1. Het telefoonnummer is 036 – 54 54 447. De apotheek is geopend en telefonisch bereikbaar van: maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur.  Bij spoed is de apotheek wel telefonisch bereikbaar tussen 12.30 en 13.30 uur.

 

Wat is het adres en het telefoonnummer van apotheek De Spil?
Het adres is ’s Hertogenboschplein 1. Het telefoonnummer is 036 -54 54 611.
De apotheek is geopend en telefonisch bereikbaar van: maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur.  Bij spoed is de apotheek wel telefonisch bereikbaar tussen 12.30 en 13.30 uur.

 

Kan ik ook naar een andere apotheek in een andere wijk?
Vanaf 27 januari 2025 staat u ingeschreven bij apotheek De Notekraker of apotheek De Spil. Als u liever naar een andere apotheek gaat kan dat ook. Bel met één van onze medewerkers van de apotheek waar u naar overgeschreven bent. De apotheker en de meeste medewerkers van apotheek Opmaat verhuizen mee naar apotheek De Notekraker of apotheek De Spil. Zo treft u ook daar een bekend gezicht.

 

In gezondheidscentrum Opmaat blijft een apotheekcontactpunt aanwezig. Wat houdt dit in?

Bij het apotheekcontactpunt in gezondheidscentrum Opmaat wordt u geholpen door een apothekersassistent. U kunt hier terecht voor:
  • Vragen en advies: Alle vragen die u normaal gesproken aan een apotheekassistent stelt, zoals uitleg over medicijnen of doseringen.
  • Hulp bij medicijngebruik: Ondersteuning bij het juiste gebruik van uw medicijnen.
  • Afstemming leveren medicijnen: Hoe wilt u de medicijnen die door uw arts zijn voorgeschreven ontvangen? Denk aan thuisbezorgen of ophalen uit de medicijnkluis. 
  • Assistentie bij de afhaalkluis: Hulp bij het uitladen van uw medicijnen uit de afhaalkluis.
  • Geneesmiddelrol (Baxterrol): Beantwoording van vragen over uw geneesmiddelrol en hoe deze werkt.
Let op: Het apotheekcontactpunt biedt alle bovenstaande diensten, maar verstrekt geen geneesmiddelen.
 

Mijn (huis)arts heeft een nieuw medicijn voorgeschreven. Bij welke apotheek kan ik nu terecht?
Als het een nieuw medicijn is dat u voor de eerste keer gaat gebruiken, kan het nodig zijn dat u uw medicijn moet ophalen in de apotheek zelf. Dan kunt u terecht bij de apotheek waar u naar overgeschreven bent.
Lukt het u niet om uw nieuwe medicijnen zelf op te halen? Dan worden uw medicijnen gratis bij u thuisbezorgd. In dat geval (beeld)belt de apotheek met u voor uitleg over de nieuwe medicijnen.

 

Hoe kan ik mijn herhaalmedicijnen aanvragen?
Uw herhaalmedicijnen aanvragen regelt u eenvoudig online: via MijnGezondheid.net of met de app MedGemak. Uitleg hierover en meer informatie over onze speciale herhaalservice voor mensen die chronisch medicijnen gebruiken, leest u op: zorggroep-almere.nl/herhaalrecepten. Lukt het u niet om uw medicijnen online aan te vragen? Bel dan met de apotheek waar u naar overgeschreven bent.


Waar kan ik mijn (nieuwe) medicijnen ophalen?

U kunt uw medicijnen ophalen uit de medicijnkluis bij gezondheidscentrum Opmaat. Dat kan op elk gewenst moment van de dag of nacht. Of u laat ze gratis thuisbezorgen. Uw voorkeur, ophalen of thuisbezorgen, geeft u aan bij het aanvragen van uw herhaalmedicijnen. Zodra uw medicijnen klaarstaan, ontvangt u van de apotheek een bericht met belangrijke bezorg- of afhaalinformatie. Voor bepaalde nieuwe medicijnen is het nodig dat u persoonlijk langskomt om ze op te halen.

 

Gratis mijn medicijnen thuis laten bezorgen. Hoe regel ik dat?

Wilt u uw (herhaal)medicijnen thuis laten bezorgen? Onze bezorgservice is gratis en uw medicijnen worden snel bij u thuisbezorgd door onze professionele fietskoeriers. Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u dit aangeven bij uw online aanvraag van uw (herhaal)medicijnen.

 

Waar kan ik mijn oude medicijnen inleveren?
Medicijnen die u niet meer gebruikt kunt u inleveren in de apotheek. Daar staat een retourbox waar u uw oude medicijnen in kunt doen.

 

Moet ik nu ook naar een andere huisartsenpraktijk?
Nee, u blijft gewoon patiënt bij uw eigen huisartsenpraktijk. Dat verandert niet.

 

Waarom is deze verandering nodig?
Wij moeten onze werkwijzen aanpassen en verbeteren om u goed en op tijd van uw medicijnen te kunnen blijven voorzien, nu en in de toekomst. Het tekort aan gediplomeerde apotheekassistenten en apothekers en de veranderde zorgvraag pakken we aan door onder andere efficiënter onze medicijnen te distribueren en onze apotheken anders in te richten. Tegelijkertijd zetten wij in op de verbetering van onze zorgverlening en (online) services.