Er gebeurt veel in onze woonzorgcentra. Het met plezier wonen & werken in onze huizen, de aandacht voor ieders welzijn, een zinvolle dagbesteding voor iedereen, de mens achter de bewoner goed leren kennen inclusief diens familie. Ook vinden we het belangrijk dat we goed op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen; dat we bijblijven in ons vak. Dit doen we onder meer door van én met elkaar leren. Dit verdient en krijgt veel aandacht.
Als je het over interne audits hebt, denk je al snel aan cijfers die worden gecontroleerd. Of aan lijstjes, die moeten worden afgevinkt maar daar gaat het nu niet om. Onze overtuiging is dat kwaliteitsverbetering voor onze bewoners, niet kan zonder de inbreng van onze bewoners en hun mantelzorgers, familieleden en vrienden. Ook onze
cliëntenraden zijn betrokken en actieve deelnemers aan de interne audits.
Maar, we leren ook van collega’s. Collega’s die in de verschillende woonzorgcentra van Zorggroep Almere werken. Door bij elkaar op bezoek te gaan, om te kijken hoe er in de andere locaties wordt gewerkt. En door met elkaar het gesprek aan te gaan. Dan ontstaan er mooie dingen.
Wij willen meer…
Want, wie kunnen ons beter van advies voorzien dan onze bewoners en bezoekers van onze woonzorgcentra?! Familieleden, vrienden en mantelzorgers van onze bewoners, wij horen heel graag van jullie. Zien wij misschien iets over het hoofd? Wij horen het heel graag!
Een ‘audit’ neemt ongeveer 2,5 uur van uw tijd in beslag. Voordat mensen meegaan met een audit, krijgen zij een programma van ca. twee uur om voldoende voorbereid mee op pad te kunnen gaan.
Wilt u ons graag helpen om onze zorg nog verder te verbeteren? Stuur dan een mail aan Wilma Akkerhuis.
Wij kijken uit naar uw deelname!
