Voorkom onnodige wachttijden en zorg dat uw medicatie altijd op tijd klaarstaat. Of u nu een nieuw recept heeft, chronische medicatie gebruikt of met spoed medicijnen nodig heeft – wij helpen u graag. Met onze herhaalservice hoeft u niet telkens zelf te bestellen en via MijnGezondheid.net regelt u uw herhaalmedicatie eenvoudig online. Zo bent u altijd verzekerd van tijdige levering, zonder extra moeite. Lees verder en ontdekt welke manier van bestellen het beste bij u past.

Hoe wilt u een recept bestellen of herhalen?

Medicijnen

Nieuw recept ophalen

Meestal stuurt uw huisarts of specialist een nieuw recept digitaal naar uw apotheek van Zorggroep Almere. U krijgt een bericht zodra uw medicijnen klaarliggen en u deze kunt ophalen.

Heeft u een papieren recept? Dan kunt u dat inleveren bij de apotheek.

Herhaalservice

Herhaalservice

Gebruikt u chronische medicatie? Dan kunnen wij ze vaak automatisch voor u klaarzetten. U hoeft ze dan niet zelf te bestellen.

Online medicijnen

Zelf online herhalen

Bestel uw herhaalrecept via het digitale portaal Mijngezondheid.net.

Niet eerder MijnGezondheid.net gebruikt? Geen probleem, u kan gewoon inloggen met uw DigiD.

Spoedmedicatie

Spoedmedicatie

Als u niet kunt wachten op uw geneesmiddelen tot de apotheek open is, dan kunt u gebruikmaken van de spoedzorg van apotheek De Brug.

MedGemak, de app van MijnGezondheid.net

Met de app MedGemak kunt u eenvoudig een aantal gezondheidszaken regelen. Met deze app kunt u bijvoorbeeld altijd en overal uw medisch dossier inzien en eenvoudig medicatie bestellen.

Bericht ontvangen als uw medicijn klaarstaat?

Is uw e-mailadres bekend bij de apotheek? Dan ontvangt u een bericht zodra uw medicijn klaarstaat.
Ontvangt u nog geen berichten, maar wilt wél gebruikmaken van onze berichtenservice? Geef dan uw gegevens aan ons door.

Bel de receptenlijn

U kunt ons ook bellen om een recept te bestellen. Het telefoonnummer van de receptenlijn van uw apotheek vindt u op het etiket van het medicijndoosje. Daarnaast staat op het doosje het noodzakelijke herhaalnummer vermeld. Dit herhaalnummer heeft u nodig om een bestelling te kunnen plaatsen via het genoemde telefoonnummer.

Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord over medicijnen bestellen

  • Jongeren onder de 16 jaar hebben zelf geen MGn-account. Een ouder kan via zijn of haar eigen DigiD inloggen en het dossier van het kind beheren en herhaalmedicatie aanvragen.

  • Jongeren vanaf 16 jaar moeten een eigen MGn-account hebben. Dit komt door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO): vanaf 16 jaar mogen jongeren zelfstandig beslissen over hun medische gegevens en behandeling. Daarom beheren zij vanaf dat moment ook zelf hun online dossier en aanvragen van herhaalmedicatie.

Ja, u kunt zich op elk moment weer afmelden via uw apotheek.

Nee, dat bepaalt uw apotheek in overleg met uw huisarts. Alleen stabiele, chronische medicatie komt in aanmerking.

Ja, als u bent aangemeld voor de berichtenservice, ontvangt u automatisch een melding zodra uw medicatie klaarligt of wordt bezorgd.

Als uw medicatie of dosering wijzigt, wordt de herhaalservice tijdelijk gestopt. Uw apotheek bekijkt samen met uw huisarts of u daarna weer gebruik kunt maken van de herhaalservice.

De herhaalservice regelt uw herhaalmedicatie automatisch. U hoeft niets meer aan te vragen.

Een herhaalrecept gaat niet automatisch en vraagt u zelf aan via MijnGezondheid.net.