Bent u niet tevreden over de zorg of dienst die u van Zorggroep Almere heeft gekregen? Dan kunt u een klacht indienen via het formulier op deze pagina.

 

Procedure

Na ontvangst van het door u ingevulde formulier neemt een klachtenfunctionaris van het Klachtenbureau telefonisch contact met u op om de klacht te bespreken. Vervolgens stuurt de klachtenfunctionaris uw klacht zo snel mogelijk door naar de leidinggevende van de medewerker over wie het gaat. De leidinggevende neemt binnen een week na ontvangst van de klacht contact met u op. Hij/zij onderzoekt uw klacht en luistert daarbij naar uw verhaal én naar het verhaal van de betrokken medewerker.
Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht informeert de leidinggevende u schriftelijk over de uitkomst van het onderzoek.

Het kan zijn dat u niet tevreden bent met de klachtafhandeling. In dat geval kunt u er ook voor kiezen uw klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie, of aan een andere instantie. De klachtenfunctionaris kan u adviseren over de verschillende mogelijkheden.
U vindt hier onze klachtenregeling.

Heeft u hulp nodig?

Als u hulp nodig heeft bij het invullen van het formulier, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionarissen van het Klachtenbureau. Ook voor vragen over onze klachtenregeling kunt u bij hen terecht. Onze klachtenfunctionarissen kunt u op werkdagen bereiken tussen 09.00 – 15.00 uur op
036 – 545 40 02. U kunt ook een e-mail sturen naar klachtenbureau@zorggroep-almere.nl.